کم آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشار قوی برق در طرقبه شاندیز این شش خوراکی را هرگز با معده خالی نخورید! علل سرفه‌های مزمن کودکان دستورالعمل جدید عربستان برای انتقال آب زمزم از سوی حجاج تأثیر خواب باکیفیت بر جلوگیری از سکته تجویز دارو‌های خارج از فهرست رسمی دارویی ایران تخلف است ادامه خدمت‌رسانی هلال احمر در عربستان تا هشتم محرم چند راهکار برای افزایش استقلال در کودکان نوروبیون برای چه کسانی مفید است؟ پلیس اماکن با فعالیت "اتاق‌های فرار" موافق است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١٠ تیر ١۴٠٣) | بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نحوه محاسبه رقم افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری اعلام شد + جدول کلاهبرداری گسترده مافیای خارج‌نشین از طریق فضای مجازی در مشهد ترفندهای ساده برای مدیریت مصرف آب چرا مبلغ واریزی علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان متفاوت بود؟ ضوابط و مقررات پرداخت مستمری بازماندگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد + جزئیات (۱۰ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

خرید موادمخدر و دارو‌های غیرمجاز با نیم‌ساعت عطاری‌گردی | علوم پزشکی مشهد: زورمان به صنف عطاری نمی‌رسد

  • کد خبر: ۱۱۷۲۹۳
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
خرید موادمخدر و دارو‌های غیرمجاز با نیم‌ساعت عطاری‌گردی | علوم پزشکی مشهد: زورمان به صنف عطاری نمی‌رسد
دارو‌هایی مثل متادون و ترامادول را که در داروخانه به‌سختی می‌توان تهیه کرد، در برخی عطاری‌های شهر به‌آسانی تهیه می‌شود.

به‌گزارش شهرآرانیوز، داروهایی مثل متادون و ترامادول را که در داروخانه به‌سختی می‌توان تهیه کرد و مواد ممنوعه‌ای مثل ناس، معجون فریب (موسوم به کلوچه بیرجندی) در برخی عطاری‌های شهر به‌آسانی تهیه می‌شود.

دکتر ناصر وحدتی، معاون غذا و داروی علوم پزشکی مشهد، در نشست خبری که امروز ۲۵ تیرماه برای معرفی طرح داروی علوم پزشکی مشهد برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار درباره توزیع دارو‌های غیرمجاز و حتی مخدر گفت: نظارت بر عطاری‌ها یکی از معضلات ماست، چون با ۱۵۰۰ عضو از ما مجوز نمی‌گیرند. در زمینه نظارت زورمان به آن‌ها نمی‌رسد.

در بعضی عطاری‌ها دیده شده است که دارو‌های غیرمجاز و حتی مخدر توزیع می‌شود. در زمینه نظارت بر این حوزه، کار بسیار وسیع است و باتوجه‌به ناظران محدود علوم پزشکی، نظارت کاری سخت است.

به‌گفته وی، لازمه اصلی این کار برخوردهای محکم مراجع قضایی با این موضوع است. باید به این تخلفات رسیدگی و محکم‌تر با متخلفان برخورد کنند. قاعدتا به‌دلیل برخی محدودیت‌های قانونی و فراقانونی، رسیدگی علوم پزشکی به این موارد سخت است.

وی گفت: در قالب نظام الکترونیک و اجرای طرح دارویار، شرایطی فراهم می‌شود که بخش‌های مختلف داروخانه خودکنترلی کنند که دارو به مبادی غیرقانونی درز نکند. متأسفانه هنوز دسترسی سامانه تی‌تک به داخل داروخانه کامل فراهم نشده است تا دارو کامل رصد و مبدأ و مقصدش مشخص شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->